Kefalonia apartmanok és studiók 2025-re

Kefalonia szállások itt!

De Bosset Híd (Devossetos, Drapano híd)

Kefalonia látnivalók
Frissítve

De Bosset híd Kefalonia Argostoli

Kefalónia szigetének leghosszabb kőhídja, a De Bosset híd (De Bosset bridge, Γέφυρα Ντε Μποσέ) a fővárost, Argostolit köti össze a szemközti dombokkal és az ott elterülő Drapano településsel. A kb. 700 méter hosszú híd ma is Argostoli egyik legfőbb történelmi látnivalója, melyet a Koutavos lagúna áthidalására építtetett a sziget kormányzója az 1800-as évek elején.

  • Koordináták: 38.172560,20.493808
  • Nevei térképeken: De Bosset Bridge, Γέφυρα Ντε Μποσέ, Pontes
  • Közeli települések: Argostoli, Drapano

A De Bosset híd nagyon könnyen megközelíthető, mivel Argostoli déli részén fekszik, a kikötő menti út mellett, de természetesen elérhető a másik oldalon lévő Drapanóból is.

De Bosset híd Argostoli látnivalói

A 19. század elejére a főváros, Argostoli térsége fontos kereskedelmi központ lett Kefalónia szigetén. Szükségessé vált, hogy minél rövidebb idő alatt, minél kisebb távolság megtételével a szűkebb régióban minden elérhető legyen. Mivel Argostolit egy széles öböl, a Koutavos lagúna választja el a sziget északkeleti részeitől és a másik oldalon fekvő Drapano településtől, így azt a részt csak nagy kerülővel lehetett elérni, ami megoldásért kiáltott.

De Bosset híd Kefalonia Argostoli

A svájci mérnökből lett kefalóniai kormányzó, Charles De Bosset 1810-ben felvetett egy érdekes ötletet, amivel érezhetően gyorsítani lehetett az északra irányuló közlekedésen. A tanulmány középpontjában egy híd állt, ami átívelt az öböl felett, és összekötötte Drapanot a fővárossal. A térség fejlődését elősegítő terv olyannyira megtetszett az illetékes testületnek, hogy el is rendelték annak megépítését.

De Bosset híd (De Bosset híd) Drapano

A hidat az öböl legkeskenyebb részére építették, először csak fából. A legenda szerint magát a helyet úgy jelölték ki, hogy De Bosset előrántotta a kardját, és a térképre bökve felkiáltott: majd én átvágom a gordiuszi csómót! Az ideiglenes kefalóniai fahíd szokatlanul rövid idő alatt, alig két hét leforgása alatt el is készült, ám teherbíró képessége ennek még korlátozott volt. A facölöpöket csak valamivel később felváltották fel kőtalapzattal, amire építve a híd sokkal stabilabbnak és strapabíróbbnak bizonyult, jóval nagyobb terhelhetőséggel.

A kőhíd Argostoliban, amit érdemes megnézni

Kefalónia kőhídjának végleges, teljes hossza kb. 750 méter lett (a víz felszíne felett jelenleg 689,9 m), ami az addigi 7 kilométeres kerülőt jelentősen lerövidítette. A helyi lakosok a hidat tiszteletből De Bosset hídnak (Devossetos) kezdték nevezni, de emlegették még Pontes-ként, illetve Drapano hídként is – utóbbiként a túlparton álló kistelepülés, Drapano miatt.

A De Bosset híd mellé néhány évvel később, 1813-ban egy több méter magasra nyúló márvány obeliszket is emeltek, melynek négy oldalán görög, latin, angol, és olasz nyelven olvasható feliratok dicsőítik az angol birodalmat. A lagúna közepére emelt obeliszk ötlete szintén De Bosset-tól eredt, ezt az építményt úgy hívják hogy ‘Kolona’. A térképeken az obeliszket viszont egyszerűen ‘Argostoli Obelisk’ néven jelzik (Οβελίσκος Αργοστολίου).

Argostoli Obeliszk

A De Bosset híd és az Obeliszk megépültét követő évtizedekben Kefalónia sziget akkori angol kormányzói (Charles Napier, majd Baron Everton) többször is erősítettek az építményen, Everton például további köveket hozatott támaszként a közeli hegyekből. Ezzel már a lovaskocsik akár nagyobb teherrel is át tudtak hajtani rajta, egyszerre akár több is. A lovasforgalmat a motorral hajtott gépjárművek is követték az 1920-as évektől kezdődően, ám az így keletkezett többletterhelés már kezdte meghaladni a híd teherbíró képességét.

Obeliszk De Bosset híd Argostoli

Az 1953-as Nagy Jón földrengés során a híd súlyos károkat szenvedett, főként az Argostoli felé eső, nyugati része – ez részben annak is volt köszönhető, hogy lagúna keleti, Drapano oldali fele valamivel sekélyebb. A rengést követő évtizedben részlegesen felújították, sőt a gépjárműforgalom miatt le is aszfaltozták. Hogy állagára nagyobb figyelmet fordíthassanak, a De Bosset hidat 1970-től műemléknek nyilvánították, és fokozatosan elkezdték korlátozni a rajta áthaladó járművek súlyát, sőt egyirányúsításra is sor került.

Kefalonia Argostoli De Bosset kőhíd

Az Argostoli egyik látnivalójának számító De Bosset hídon 2005-től már hivatalosan is csak gyalogosforgalmat engedélyeznek, és ugyanekkor átfogó felújítások is kezdődtek. A látogatók számára kellemes sétát jelent a nagy múltú híd egyik oldaláról másikra történő kis túra – már a 2020-as nagy vihar, a medikán után benne esett károkat is kijavították. A kőhíd mellett időnként az úszkáló álcserepes teknősöket is lehet látni, mi többször találkoztunk velük ott is Kefalónia szigetén.

Kefalonia apartmanok, szállások tengerparti nyaraláshoz
Kefalonia szállások itt!
Apartmanok, studiók, szállodák és villák 2025-ös nyaraláshoz